-Busiga busar

Igår när jag och Lina red ut med Marulk och BJ så hade vi två mycket busiga hästar! Vi red över bron upp i skogen, mot Nyänget och sedan till Bäckaskogen vid Fornbyn. Vid första galoppen på en lite bredare skogsstig så gick det först helt bra men när vi nästan skulle sakta av så började Marulk knorra och skutta på stället rakt upp och Johan fick tvärnita bakom typ,hehe.
Vi gick sedan ner i den lilla gropen på parkeringen och klättrade några vändor i sandbackarna, det var likadant där, bock och bus, känns dock inte lika tydligt när det är uppför;) Sista gången skrittade jag upp så att han itne tror att man bara kan busa runt hur som helst där.

Gick sedan neråt och mot "galoppstigen" och jag frågade Lina nått i stil med: ska vi ta en till galopp eller? ja det kan vi väl göra. Han bara gå in på stigen så knorrade Marulk iväg och Johan pep och sprang grusvägen som vi kom ifrån några meter innan han tog en genväg genom lingonriset till oss. Ungefär där sa jag: vi kanske travar istället? haha.

När vi ridit runt där lite så tog vi den långasandvägen(som dock fortfarande är täckt av snö) tillbaka, vi travade hela den och dom höll sig någorlunda i skinnet utom ngt litet undantag.

Ja bushästar är vad dom är men man kan nästan inte annat än skratta åt dom, för dom ser så himla roliga ut när dom piper knorrar och skuttar.

När vi kommit hem igen så hoppade Lina några skutt över hindret som fortfarande står uppställt i paddocken så jag hjälpte dom lit medan Marulk stod och slappade i mitten:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0