-dagarna

Godmorgon, som ni ser så gjorde jag en ny header igår, gillade den förra men kändes lite vintrig. Blev så less på att det inte blev som jag ville så då sket jag i att blogga också, heh. Ska fixa bakgrunden så den passar in lite bättre också..nån gång.

I fredags så longerade jag bara Marulk en liten stund i paddocken och hjälpte sedan syster lite som red Bus-Johan.

Igår så red Lina och jag barbacka ner till skolparkeringen och red dressyr. I skritten jobbade jag mycket med slutor för att få honom lite starkare till att kunna ära upp sig och bli mjukare i sidan. Har jobbat med det ibland när jag ridit ut också de senaste dagarna och de tär otroligt hur fort han lärt sig! De första gångerna så sköt han bara ut rumpan och gick emot min ytterskänkel men nu gör han det toppen.
Travade också en stund och han var superfin i båda varven.

Lina och BJ var också jätteduktiga och Johan gick riktigt fint emellanåt, tror han nästan funkar bättre utan sadel och lina kommer åt honom bättre. Hjälpte dom att jobba med framdelsvändningar och voltarbete.

Föresten så har dom börjat med att göra den nya ridbanan på gården nu! Dom har redan hunnit jämna ut marken och tagit bort alla stubbar.

Var även och gick på stan igår med mamma och Lina, jag hittade ganska mång afina sommarkläder så nu längtar jag mer än nånsin till sommaren! eller åtminstone riktig vår.

Ska få jobba på Gideå Basjkirhästar i sommar och hjälpa till på lägren. Det blir ett härligt sommarjobb, motför förra när jag satt i en lagerlokal 7-16;)


Kommentarer
Postat av: Bea

Ser ingen ny header! =(

2012-04-22 @ 18:39:10
URL: http://beabystrom.blogg.se/
Postat av: Mánadis' Vildhäst

Snygg header!



Vad skoj att du inte försvinner från Gideå, låter som ett perfekt sommarjobb för dig.

2012-04-23 @ 16:34:54
URL: http://www.manadisvildhast.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0