-Uteritt och broträning

Igår var det ritkigt fint väder, om än några få minusgrader. Efter jag släppt ut hästarna och mockat klart osv. så tog jag och Marulk en mysig lite ridtur. Red ner Källströmsvägen, upp traktorvägen och sedan upp mot Hamptjärn. Vi travade grusvägen upp till tjärn.

Tänkte sedan att vi kunde pröva gå över den lilla bron/utloppet som han brukar tycka är så läskigt.
Vi tog oss sakta men säkert framåt. Om han stannade till så lät jag honom stå där och titta och fundera så länge som han behövde och om han ville vända om vände jag bara tillbaka honom lugnt och försiktigt och då gick han oftast framåt istället.
Till slut var vi framme vid den och då klev han på den och då blev det bambi på hal is ungefär/bred och darrbent, haha sötunge! Åsså backade han av den igen och en bra bit bakåt. Denna gång tog det inte lika lång tid fram till den och han gick över den så duktigt så om än lite skeptisk.

Red sedan bort och ner igen så man kommer tillbaka till grusvägen och sedan hemåt.


På em. for jag och pappa ut till stugan för första gången i år! Pappa var dock där en snabbis förra helgen. Vi har aldrig kunnat sjösätta såhär tidigt förut. Det var jättemysigt att få komma ut dit och nu längtar jag till sommaren. Wilma och jag var och busade och fotade lite nere på stranden en stund också. Tänkte jag skulle lägga upp några av dom bilderna här lite senare även om det inte har ngt med hästar att göra.
När vi vaknade idag så var snöade det som bara den och det hade tom. blivit ett litet islager på vissa ställen så det var ju lite typiskt men över kom vi iaf.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0