-Skutta lite

Idag så hoppade jag uppsuttet det som han löshoppade igår, fast hade på kanske på 40cm. Han var himla duktig, skriver att han är det jämt känner jag, men det är sant, haha! Om det inte går bra så brukar det bero på mig.

Det blev bra flyt i det hela och inte lika ryckigt som det ibland kan bli dom få gånger vi hoppat. Tror travbommen innan hindret är mkt till hjälp också. Han råkade riva kanske 5-6:e gången vi hoppade så då tränade vi på att trava över de två bommarna istället. Jag var för lat för att kliva av;) De första gångerna trodde han att han fortfarande skulle hoppa som innan men nu hade ju bommen rullat iväg en bit så det blev jätteskutt! Red i hackamoret ifall att jag skulle komma efter i sprången.
Skrittade över några gånger och efter ett tag så kunde han trava ganska bra över dom utan att ta det där lilla skuttet med frambenen.

Red sedan ner Källströmsvägen och tog en galopp uppför. Till en början gick det mer uppåt än framåt men sedan galopperade han på i en relativt lugn och fin galopp:)

Tror inte jag lagt ut denna söta bild som jag tog när Mimmi och jag red till ridskolan påväg till dressyrtävlingen:) fläta och knopp i pannan^^



Har jag föresten sagt att Marulk och jag ska vara med på blåbärshoppning på ridskolan på måndag? det ska bli spännande:)

Kommentarer
Postat av: Bea

Vad kul! =) hoppas det går bättre för er än vad det gjorde för oss! =D



2012-04-04 @ 22:14:42
URL: http://beabystrom.blogg.se/
Postat av: Bea

Ja det var det som var lite av problemet för oss, det var jätte spännande och jag blev så nervös av allt folk och för hindren att jag spände mig och då blev Dino superstressad. De gick väldigt fort och väldigt hackigt. Hon blev ganska stark också så jag hade nog sjå med det och min sits var ju inte vad den borde ha varit... Sen så får jag väl skylla mig själv när jag hoppade i bomlöst men aja =)

Men vi hoppade en hel bana på 65 cm, det var inte vackert men vi klarade banan i alla fall =)



Inlägget om blåbärshoppningen

http://beabystrom.blogg.se/2012/march/min-och-dinos-hoppdebut.html

2012-04-04 @ 22:47:56
URL: http://beabystrom.blogg.se/
Postat av: Bea

Sen så fick vi för lite framridning, alla ridskoleponnisar gick ju flera gånger medan vi knappt hann bli varma i kläderna. =/

2012-04-04 @ 22:49:33
URL: http://beabystrom.blogg.se/
Postat av: Bea

Ja, det kändes som att mycket kunde gå fel men det var inte så jätte farligt i efterhand. Ni har det bra som har det nära! =)

Ja det är ju egentligen ingen tävling, men jag blev bara så nervös när hela läktaren var fylld.



Jo jag är nöjd med att vi fixade det, hon är modig och behöver ha lite höjd för att verkligen hoppa, så att hon inte bara rusar över allting. =)

2012-04-04 @ 23:16:26
URL: http://beabystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0