-Hopplektion

Ojojoj, kanske dags att blogga nu? Har iaf haft en skön påskhelg och inte varit inne på datorn ngt förutom att kolla några smågrejjer, tacka fb i mobilen;)

Jag tog med Ace på hopplektion i torsdags så jag red Marulk bara en liten stund på lägdan utanför hagen. Dock så var han lite smågalen. Hoppade jämfotahopp rakt upp i luften flera gånger på rad, men kvar satt jag iaf! Red bara på volter tills han blev avslappnad och travade sedan en vända uppför Källströmsvägen.



Hopplektionen

Vi hoppade fram på 5½an, det orangea är en travbom, vinrött sockerbitshinder och det blå oxer som som högst låg på 90-95cm tror jag.
Hon var väldigt stark och på hugget men jag var faktiskt nöjd med min ridning som jag inte varit på länge i hoppningen. Jag "vågade" bromsa upp henne mer ordentligt innan hindren och inte bara låta henne flyta iväg. Det blev lite för tajt där mot oxern några gånger men sista gångerna så gick det riktigt fint.

Vi hoppade också fram på andra långsidan efter det. Hade lite sjå med att hinna bromsa upp henne mellan studsen och den lite mindre oxern så kom lite för nära där med några gånger men över kom vi iaf, haha.

Sedan gick banan riktigt bra också och vi kom fint in på räcket på diagonalen med bra avstånd och tempo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0