-Fail och ponnykörning

Ja, blåbärshoppning idag då...eller inte. Klev upp och släppte ut hästarna, smörjde träns och gjorde ordning Marulk och red sedan den otroligt roliga gångvägen till ridskolan för att inse att det inte var nästan ngt folk där och att blåbärshoppningen inte är förän på fredag? YEY! Gillar att jag läst den lappen flera gånger innan också och vet inte ens vad jag fått måndag ifrån liksom, suck!
Så det var bara att rida hem igen. Tog dock banvallen och genade upp över lägdan till svedjevägen hem. Där försökte jag få honom att trava i en lugnt och fint tempo vilket lyckades emellanåt. Tog en liten galopp inne i skogen också och inga brall idag^^
Vi fick ju iaf en ridtur som i vilket fall skulle göras.



När jag kommit tillbaka fick Lina och jag för oss att vi skulle köra Bus-Johan, så vi drog fram rockarden och selade på honom. När vi satt oss och åkt ungefär upp på gångvägen(inte långt) så märker vi att det är typ punka i ena hjulet så vi far tillbaka in på gården men hittar såklart ingen pump. Som tur var så var Anna-Britta ute så vi kunde fråga henne och det visade sig att dom hade en elektrisk pump, nice!

Sedan bar det iväg igen. Vi for Carlgrensvägen förbi Fornbyn och bort till Sommarhemmet där vi vände. Körde lite off-road på en bred skogsväg så vi kom ut på den paralella grusvägen och tog den tillbaka. Sedan tog vi nån sväng genom Domsjö där jag inte hade någon aning om vart vi var men Lina visste som tur var. Kom fram typ vid Geneskolan och körde sedan hemåt. Vi mötte många glada människor också!

Det var supermysigt och något som man borde göra oftare, så himla fridfyllt att bara åka där bakom en liten ponnyrumpa. BJ är ju så himla cool och duktig också, han bryr sig inte om något eller tycker något är läskigt. Han har ju faktiskt gått ponnytrav innan Helene köpte honom, då var han jävligt fit;)

här är en filmsnutt från en av grusvägarna vid Bäcka/fornbyn där han fick en himla fart^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0