-tandlöse tjejen

oops en vecka sedan jag skrev, har haft lite fullt upp, eller mkt som hänt rättare sagt!
 
I onsdags så svimmade jag hemma hos Maja o Karin och slog huvet i stengolvet, fick hjärnskakning och slog ut lite av båda framtänderna. Som tur är hade jag världens bästa vänner i Maja, Lisa och Karin som hjälpte mig eftersom jag var helt borta och låg där o spydde. Blev ambulans till Östersund, finaste Maja följde med mig. Vi kom därifrån ett på natten, det hände kl. 16 typ. Skiktröntgen och sånt gjorde dom.
Blev lite arg på dom att dom inte gjorde nått åt mina tänder för när jag var hos tandläkaren i fredags så sa dom att det var för sent för att flytta tillbaka tanden som blivit lite intryckt och att det var konstigt dom inte gjorde det i ösd. Så nu måste dom slipa den så att jag kan bita ihop och de har lagt nån upphöjning i kindtänderna så att jag inte ska kunna bita ihop helt och gjort provisorisk lagning av gluggen i en helt annan färg. Får bara äta mjuka saker hela julen, ska tillbaka 4 jan:(
 
Hade ont i huvudet några dagar efteråt men på lördag var jag hyffsat fit for fight igen, så då blev det uteritt, sång med luciatåget på julmarknaden och på kvällen julbord på skolan tillsammans med klassen och tvåorna, knytkalas. Vi gick ut efter det, tänkte på bygget senare och se Hoffmaestro men Maja och jag orkade inte stå i kö så vi drog på Max istället, haha!
Julmarknad som sagt i helgen också, var och tittade litegrann igår, myspys.
 
Igår bakade jag och Majis Lussebullar också, nomnom!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0