-Cavaletti

cavalettilektion på


..Ja sådär långt hann jag skriva på inlägget igårkväll innan jag kom på att jag inte alls orkade blogga och gick och la mig istället;)
så jag gör ett nytt försök nu!

cavalettilektion på ÖOR alltså. Marulk fick följa med då jag frågat innan vad för övningar vi skulle göra. Vi hade Johanna igår eftersom Camilla är borta. Längs medellinjen var det tre bommar och sedan tre till lite längre fram. Han var ritkigt duktig och stannade inte framför dom även om han hade glömt bort att det faktiskt går att sätta ner fötterna mellan bommarna och att man inte behöver hoppa över alla samtidigt;) men efter några gånger var han jätteduktig!

På ena långsidan var det två upphöjda bommar på lägsta på sockerbiten med 20m emellan, alltså 5 normala galoppsprång sedan skulle vi få in 4 och 6 också. Men jag och Marulk koncentrerade oss i första hand bara på att komma över bommarna och rida rakt fram och sedan att bara hålla galoppen mellan, en gång höll han den hela sträckan^^ En annan gång hade han tydligen sträckt båda frambenen rakt fram samtidigt och sedan tagit sig över på ngt vis, haha! Inte lätt!

Riktigt duktig var han med tanke på att alla de andra gånger vi kört bommar på ridskolan så har han alltid ngn gång stannat och typ hjääälp*flåååsflååås^^


alla sätt är bra utom dom dåliga! längtar tills man kan rida ute på lektionerna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0