-Fina fina Marulk och blandat

Marulk var helt underbart duktig idag på lektionen på ridskolan. Alltså ja..så fint har han aldrig gått! Även om han blir lite trött ibland, men det är ju fullt förståeligt. När han blir lite trött så fortsätter han ändå och gör sitt bästa, finhästen!

Uppvärmningen var riktigt bra lämpad för oss. Galopperade på i lättsits på fyrkantsspåret och han höll galoppen flera varv runt ridbanan i båda varven, hur duktig?! När jag tänker tillbaka så kommer jag på hur långt vi verkligen kommit med galoppen, och allt annat också förstås. Han "kunde" inte fatta höger galopp och endast galoppera rakt fram i skogen i vänster. Nu tar han rätt galopp nästintill alltid på böjt spår, även om det är en bra bit kvar i galopparbetet ännu.

Sedan jobbade vi med sluta på både voltspår och sedan längs långsidorna. Det gick riktigt bra faktiskt, det var i högervarvet på långsidorna som han tyckte det blev lite svårt men annars så.

I övrigt var han superfin i traven också. Bar upp sig toppen, jobbade med ryggen och bakbenen men lite dykig när han blev trött. Men vi tar det lite i sänder:)

Haha i stallet innan vi gått in i ridhuset när jag stod med Marulk i gången så kom Eva fram och klappade på Marulks "sammetspäls" som hon kallar den, Sammetshästen. Så efter en stund ville alla klappa på honom när hon stod där och gulligullade haha^^ "Eva kan du hålla i hästen, jag vill också känna" En som kom ut med en skottkärra från foderrummet: "nemen nu måste jag ju också känna"
Camillas kommentar efter lektionen: "Nu ser han inte riktigt ut som sammet längre, mer som en...blöt filt!" HAHA!



______________________________________________________________________________________________________


Idag på eftermiddagen innan jag for till stallet så var jag och motionsimmade på badhuset första gången, fick presentkort i julklapp. Det var riktigt härligt och jag gillar faktiskt att simma, man blir så lätt och rörlig. Det var inte heller så där isigt kallt i bassängen som det kan kännas ibland. Det var ju en av anledningarna till att jag slutade simträna. Simtränade och tävlade ju från jag var liten bebis till jag var 14-15, eller jag tävlade kanske inte på babysim;) Sedan blev pressen så stor med att man skulle och tävla hela tiden, vilket jag inte klarade av utan gruvade mig bara inför varje träning/tävling.

Haha såja, nu vet ni det också!

Första serieinlägget kommer nog upp imorgon, så håll utkik!

Just det, nästa fredag ska jag föresten ta med Marulk till ridskolan och visa lite jobb från marken i den nystartade NH/WE/gymkhana-gruppen som Helen håller i. Ska hjälpa till där åtminstone nu de första gångerna,kul!




Jag och Marulk på sörgården

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0