-Hallihallå helgen som så

Såja, nu är jag tillbaka igen. Börjar berätta om fredagen när jag tog med Marulk till ridskolan för att visa lite Nh-övningar. Det gick bra och han var lugn och avslappnad och hade bra fokus så det var kul. Visade lite backaövningar, flytta bakdel/framdel, böja halsen, sänka huvudet, sidepass och skickaövning.
Det hela avslutades dock rätt abrupt då en ridskolehäst började föla två små tvillingföl, dock så klarade sig dom inte, flera månader för tidiga, hjärtat slog dock på en av dom ett bra tag:( Det var ingen som visste om att hon var dräktig, hade troligen hänt på sommarbetet.

Sedan skyndade jag mig att rida hem för att sedan ta nattbussen till Sthlm och hör och häpna så lyckades jag hitta ut från cityterminalen till Vasagatan och hitta rätt hållplats för lokalbussen. Eller jag råkade mer gå rakt på hållplatsen "nemen titta här är ju hållplatsen" (för er som sett serien Kvarteret Skatan) och sedan hoppa av på rätt ställe och hitta till lägenheten, så himla duktig :D

Kom till lägenheten ca. 6.30 och vid halv tio så for vi till Basta i Nykvarn för årsmötet och sedan var det ju föreläsning med Carina Branderup om akademisk ridkonst. Jag tycker att det var en bra föreläsning och hon berättade först lite om ridkonstens historia och sedan gick hon igenom lite tänk och "visade" lite öppna och sluta mm. och hur hela filosofin är. Avslutade med att se filmen The royal art of riding som var lite intetsägande då det mer var som en "konstfilm" och inte faktafilm vilket hade varit roligare men fin var den ju iaf.
Vi tittade ju även på bajskirerna som stod där, en av dom har Carina fött upp också.

På söndagen, igår så stannade vi till på Hööks och Horze innan vi for hem. Jag fick med mig två nya benreflexer, ridvantar, ett Sweet Iron bett med D-ringar tvådelat och en storlek smalare koppjärn till sadeln. Det är vid som följde med så denna nya är normal/vid då jag lagt märke till att trycket hamnar på lite fel ställe nu och det är litet mellanrum vid framvalvet så ska bli intressant att se hur det blir när jag byter:)

Hoppas ni haft en bra helg, det har jag:)


Kommentarer
Postat av: Linnea

Var ligger horze? Och hööks, för den delen om de ligger nära varandra? :)

2012-02-21 @ 20:44:55
URL: http://linneasophie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0