-Samling och hopp

Idag kom Henrik och skodde Marulk , fick veta lite mer om Marulks bakgrund också så det var kul, visste ju lite men.

Tog sedan på honom repgrimman och jobbade samling från marken i skritt, och det gick riktigt riktigt bra! Gick nära bredvid honom, nästan vänd mot honom med magen. Bromsade upp med högerhanden om det behövdes och hjälpte till med ställningen och i vänsterhanden hade jag Sticken som lite hjälp till bakdelen. Han trampade under sig ordentligt och var så lyhörd!

Backade ven ur 5 zonen och tränade på spanska skritten samtidigt som han gick på volten runt mig. Han försökte verkligen göra rätt men det är lite svårt att hålla koll på alla ben samtidigt som han går på volt tycker han.

Sedan kom Lina och skulle rida Bus-Johan så jag hjälpte henne med att ställa fram några hinder och hoppa för att träna lite inför imorgon. Han var lite busig emellanåt men han hoppade fint och var på hugget även om han ville gå tillbaka till hagen eller stallet ibland;)
Vi ställde upp två hinder bakom stallet och två bommar lite innan, så det blev som en liten slinga hon kunde rida runt.

Imorgon rider vi iväg tidigt bort till ÖOR, ska bli kul:)


Kommentarer
Postat av: ida

Hej! Vilken fin blogg du har :) Har läst den länge och det är alltid lika intressant att läsa. Jag undrar om du gör bloglovinbyte eller länkbyte?

Kram

Ida på Aqipage

2012-02-13 @ 21:25:53
URL: http://aqipage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0