-Sent dressyrpass

Klockan hann bli strax efter 21 innan jag for till stallet idag. Varit ute på långpromenad med Wilma, två kompisar och deras hundar och sedan bakat med Sofia, blev förövrigt muffinsar som ser ut att vara gjorda av dagisbarn..

Blev ett litet ridpass på planen vid handelsträdgårn, måste ju hålla det lilla schemat jag gjorde;) haha nej det måste jag inte men det är faktiskt ganska kul att göra en liten planering ibland:)

Travade och skrittade på en volt, går inte att göra så mkt annat då ytan inte är jättestor, men plogad och inte hal iallafall, dock itne lämpad för galopp om den inte är väldigt samlad och kontrollerad vilket jag inte kan garantera med Marulk;)

I högervarvet har jag lagt märke till att han tycker det är lite jobbigt att komma fram i trav utan att ställe sig utåt och skjuta in bogen. Så jag jobbade med att ställa igenom honom ordentligt i igångsättning i trav inte kasta upp huvudet, utan jobba med ryggen och bakbenen även där. Till en början blev han lite irriterad över att han var tvungen att göra så så då blev det lite skutt här och där men sedan blev han riktigt fin i båda varven!

När vi gått ner i skritt igen så tränade vi halter, även här utan att tappa ryggen, ta två stora steg och sedan tvärstanna och hänga. Flyttade honom mkt för skänkeln, ibland enda in i halten för att han inte skulle flyta iväg och det funkade riktigt bra! Fick till några fina halter.

Red föresten i hacket idag. I söndags red jag på det raka gummibettet och det funkade inte alls speciellt bra, han blev stum och hängig så kör nog på hacket ett tag igen, eller ev tredelat men gillar inte riktigt det, på honom.

Blir lite ändringar i planeringen
Måndag: Longering i repgrimman
Tisdag: Ridning på planen vid handelsträdgården
Onsdag: Uteritt med Emma & Jessica som lånar Ace/Tornetta
Torsdag: Dressyrlektion ÖOR
Fredag: Trickträning/Löslongering
Lördag: Uteritt
Söndag:Vila ev. uteritt (tävling med Ace)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0