-Trick och löslongering

Igår så fortsatte vi med trickträningen. Han har förstått spansk skritt när jag står framför honom riktigt bra nu så jag ställde mig jämte hans bog och gav kommando därifrån. Han tyckte det var lite klurigt och förstod inte riktigt hur han skulle kunna lyfta det bortre benet utan viftade mest med det närmast mig men några fina steg fick vi till.

Vi tränade även på bugan, det var ett tag sedan! De första gångerna vägde han bakåt lite för "häftigt" så han hann inte riktigt tänka efter vad han gjorde men sedan tog vi det lugnt och försiktigt och då gick han bakåt/neråt riktigt mkt faktiskt, men en bit kvar innan vi är framme.

Yogan är han så himla duktig på nu och han måste ha fått mer styrka i bakbenen för nu kan han lyfta upp dom helt själv utan hjälp.

________________________________________________________________________________________________________


Idag så tog jag honom direkt från hagen till paddocken där jag löslongerade honom en stund, i alla gångarter. Berömde mkt när han sökte sig neråt och i traven gick han riktigt fint vissa stunder. Finns inte så mkt att säga om det.

här är en mobilbild från igår när vi värmde upp genom att gå en liten promenad på gångvägen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0