-Trots mot kylan och planering

Var typ lika kallt igår igen men nu fick det vara slut på fjanterierna så tog ett ridpass iallafall. Jag frös faktiskt inte spec mkt, endast lite om tårna men höll igång hela tiden så. Red först nån sväng genom området eftersom det är snö överallt annars.

Kom sedan på att jag kunde ju rida på skolans parkering eftersom det var söndag. Fokuserade på att få upp honom lite i formen och inte dyka, få honom att inte skjuta ut bogarna och forma sig efter volten.
Stundtals var han riktigt fin men ibland tyckte han det blev lite jobbigt och saktade av, så han var faktiskt lite småloj idag, hör och häpna. Tycker även han blivit tjock på bara de här tre dagarna han vilat, haha!

Men nu blir det "hård"träning denna vecka fram till torsdag då vi ska på ridskolan:)

Tror nästan jag gör ett litet preliminärt träningsschema, dock skulle allt vara mkt lättare om paddocken var plogad..

Måndag: Longera på gårdsplanen, pröva på lite galoppfattningar om det inte är halt.
Tisdag: Ridning på planen vid handelsträdgården
Onsdag: Uteritt upp mot Hamptjärn, galoppträning, öppna/sluta
Torsdag: Dressyrlektion ÖOR
Fredag: Trickträning/Löslongering
Lördag: Uteritt
Söndag:Uteritt


Ikväll ska jag även gå med Lina och Bus-Johan till ridskolan där dom ska rida lektion, Wilma hänger på.
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0