-Ute på äventyr

Gårdagen är inte så mkt att skriva om. Tog bara in och borstade Marulk och sedan bråkade jag med sadeln när jag skulle skruva upp och byta koppjärn men gav upp efter en sida.

Idag tog jag/marulk och Emma/Tornetta en supermysig 1,5h tur! Vi red en väg som jag aldrig ridit på de nästan 5 år jag varit på sundåsen. Vi följde sundsvägen en bit och red upp en lite mindre väg som gick paralellt med vägen upp till Geneskolan och sedan red vi in på en gångväg så vi kom fram till det stora gula fula vattentornet och sedan skotespår genom skogen så vi till slut kom fram till Bäckaskogen vid Fornbyn. Jättekul att hitta nya vägar!

Sedan upptäckte vi en rolig sak, det var öppet in till fornbyn! Så vi red in där och red runt bland alla järnåldershus och vi ångrade starkt att vi inte tog med fika som vi först tänkt men inte gjorde eftersom det inte var sol och snöade. Menmen vi tar med oss fika nästa gång och grillar i ett av alla vindskydd och bord som finns där, supermysigt^^ Tycker det är så tråkigt att allt lagts ner där..

Sedan letade vi oss ut genom ett tippat staket på andra sidan byn och red hemåt. Vit tog en galopp där efteråt också, amn såg dock inget typ pga. snö i ögonen;) Nu när jag skriver detta så klarnar det upp och solen kommer fram, typiskt!

Prövade ju föresten sadeln med det nya smalare koppjärnet och det såg mkt bättre ut, ingen glipa mellan häst och sadel där fram:)

några mobilbilder från idag:





kanske inte en av Tornettas mest smickrande vinklar;)


Kommentarer
Postat av: maja

Hos en som heter Magnus Näslund, Han var så sjukt duktig! Han gör massa tester och kollar exakt Vad felet är :)

2012-02-22 @ 23:22:13
URL: http://majaerikssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0