-Töm och annat

Idag tömkörde jag Marulk. Gick först bakom honom men han kändes väldigt stretig och ville inte riktigt böja igenom sig,utan gick med bakdelen lite innaför. Så jag la den yttre tömmen över ryggen på honom och började gå bredvid honom istället. La min vänstra(i höger varv) hand uppe på hans rygg så jag kunde hålla ett stadigt men mjukt stöd på yttertömmen och ledde lite inåt med högertömmen om det behövdes.

Han blev så himla fin och trampade under sig riktigt bra, ibland krullade han dock ihop sig lite överdrivet. Han blev mkt mer eftergiven både för bettet och för mina kroppssignaler. Det blev bara skritt idag, tänker jobba med den tills han blir nog stark och det känns bra innan vi går vidare till traven, får bli en liten nystart i tömkörningen!


Imorgon blir det en ganska fullproppad dag! Far först till stallet på förmiddagen för att gå ut med Wilma, ja det där lät lite märkligt men ska följa med min vän Emma som blivit medryttare på Tornetta nu på en tur, Marulk ska ju till ridskolan på kvällen så därför jag går.
Sedan ser jag om jag hinner fara och motionssimma innan eller efter jag ska på Miroi jobbcoachgrejjsimojjset kl 14 och sedan skynda hem och äta innan lektionen:)

Vet ni, kommer kunna fara på Basjkirårsmötet nere i sthlmstrakten i helgen ändå, trodde jag inte skulle hinna det eftersom jag ska hjälpa till på ridskolan på fredag. Men tar nattbussen till sthlm på fredagkväll kommer fram lördagmorgon och ska sedan lyckas lokalisera mig till ngn buss som tar mig till lägenheten där de andra sover...hm önska mig lycka till;)
Det är alltså först årsmöte, på Basta Basjkir Nykvarn och efter det är det en föreläsning med Carina Branderup inom Akademisk Ridkonst, åh jag längtar:)


bild över lägdorna och sommarhagen taget uppifrån Anki

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0