-Fina killen

Åh det är sånna här dagar jag vill ha varje dag. Tog på honom repgrimman och tänkte att vi skulle trickträna lite bakom stallet, för mkt snö i paddocken. Började dock med att kolla av lite ledövningar då det var ett tag sedan vi jobbade med repet!

Jobbade vidare med spanska skritten och ställde mig sedan jämte hans bog och duttade med sticken så han lyfte hoven som i spansk skritt. Jag ställde mig där för att sedan kunna ta det upp på ryggen då sticken kommer hamna dr när jag sträcker ner den. Och det funkade super och han sträckte fram benet längre än han gjort förut.

När jag gjort det några gånger på varje sida så tänkte jag, hm undra om jag ska pröva att hoppa upp ändå och prova? Så blev det och jag kravlade upp från en snödriva och sträckte ner sticken mot benet och duktig var han! Han förde fram hovem på båda sidorna^^
Skrittade sedan runt lite fram och tillbaka, har faktiskt inte ridit så mkt med bara ett rep i repgrimman men det var inga problem och det är sån härlig känsla när han stannar bara av att jag sätter mig lite tillbaka och för fram benen ngt.

Påväg tillbaka till hagen så gjorde vi även några yogor.

Älskar när man inte planerat speciellt mkt vad man ska göra åsså blir det så bra ändå, tom. bättre eftersom man inte har ngn tanke i huvudet hur det skulle va:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0