-Finaste Marulk

Red Marulk en kort stund på lägdan utanför hagen innan jag for till Gideå. Precis lagom med snö där, kanske 1,5dm? jag suger på uppskattning men ngt sådant skulle ja tro, precis lagom jobbigt. Vi red på stora volter i trav uppe på platten och tog två galopper uppför sluttningen. Han var himla lugn och lyssnade toppen inte sådär som han kan göra ibland, typ grymta och sätta iväg i bockserie haha! utan nu travade han först lugnt och föll in i galopp när jag bad om det, fast några glädjesprång kunde han ju förståss inte låta bli att ta;)

Åh, jag älskar faktiskt vintern just nu! Lagom kallt, sol, snö och underbart mysigt! Längtar redan tills imorgon då jag får rida myshästen igen. Tror nästan jag ska prova rida honom på bett imorgon, det var längesedan! 3-4 veckor sedan om ja inte minns fel, får se hur han trivs med det "nu för tiden". Har bestämt mig för att försöka få ornding på galoppen på riktigt nu, han är ju redan superduktig men få honom starkare och säkrare och vara lite mer regelbunden i den träningen. För det behövs inte mkt nu för att han ska klara den lika bra som alla andra gångarter nu:)

..okej nu lät det som han hade 15 gångarter men ah!

Skulle det vara kul med en film när ja rider honom på lägdan? får dock se om jag orkar, så jobbigt att kliva upp och av hela tiden för att stoppa och starta;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0