-Galoppfilm

Såja nu har jag äntligen fått till en liten galoppfilm, dock på den mulnaste dagen men skit samma;) Lina och jag red på lägdan utanför hagen och först hade vi tänkt sätta fast kameran på en av hagstolparna med mitt nya stativ och filma när vi galopperade uppför lägdan men tror ni inte stativet går sönder när jag precis fått fast det:(

Travade lite på stora volter på platten först och sedan körde vi några vändor galopprace uppför, superhärligt! Fast Bus-Johan vann varje gång:( haha förstår varför Marulk inte blev nån bra travhäst så fort någon häst kommer lite före så han ba: jaha?? okej är det så du ska ha det så kan jag väl springa här bakom dig då?! Han ska antingen vara helt framför eller bekom^^

Roligt ridpass var det iaf! Sedan kom Yvonne från Sörgården och skulle behnadla Ace med ET igen, jag kände att jag inte hade råd denna gången. Men jag tittade på iaf:)

Just det! Red ju föresten Acean innan också i paddocken, det var längesedan nu! Riktigt roligt och jag fokuserade på att ha ett bra tempo så att hon verkligen trampar under sig eftersom hon har lite svårt med det. Travade och galopperade på  i ett ganska högt tempo som uppvärmning och travade sedan mkt på fyrkanten med ökningar och minskningar. I slutet var hon superfin! Hon hade en låg och rund fin form, så fint har hon nog aldrig gått förut!

Här är filmen från idag! Ser nu dock att han tar ju korsgalopp första fattningen men sedan gör vi en ny fattning ett halvt varv senare och då sitter det bra!



och här är en film från när vi var i ridhuset första gången alla i stallet i april förra året. Ni kan se lite galopp om ni spolar till 1.40 och det där var en av dom bättre gångerna och han kunde bara vänster galopp och som ni ser bara en kort sträcka innan han bröt av:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0