-Indianhackamore och ridlektion

Prövade att rida Marulk på indianhackamoret en stund idag i paddocken innan jag for till ridskolan. Han verkade trivas rätt bra med det och gick jättefint största delen av passet och travade på i ett härligt tempo. Vi tränade även lite vänstergalopp några varv.

For sedan till ridskolan som sagt, red ridskolhäst, var ett tag sedan! Fick Camelia och hon var jätterolig att rida, ridit henne nång gång för längesen. När jag väl hittat knapparna så gick hon i en fin form och vågade ta stöd på bettet utan att bli hängig och fick ett bra schvung som Helen sa. Hon sa även att hon nästan inte sett ngn som jobbat henne så bra i galoppen då hon helst brukar gå med rumpan innanför men att jag parerade det bra så att hon spårade. Inte för att skryta men, eller jo jag blev faktiskt glad, det skulle väl alla bli. Framförallt när jag känner att jag inte fått så mkt hjälp tidigare men idag kändes det bra:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0