-liten lektion

Igårmorse så hjälpte jag Anki med att tömköra Ace för första gången, vi gick till "planen" hos handelsträdgården där det var plogat och bra.
Först visade jag lite och att man måste aktivera henne ganska mkt så hon inte blir helt okoncentrerad och typ: ooooh biiiil, mäniskaaaa, snöökluuuump! Så visade lite slalom och sidförflyttningar, som är lättast att börja med mot tex. en snödriva/staket så hon inte kan gå framåt innan hon lärt sig signalerna. Hon blev riktigt fin och avslappnad efter en stund, stundtals! Tränade även mkt halter och ryggningar med henne så hon skulle lossna lite.

Sedan prövade Anki ett tag också och det gick fina fisken, dock lite svårt att hålla koll på tömmar hit och dit;)

Efteråt så var jag i paddocken med Marulk en sväng, han fick springa lite och vi sprang några varv när jag sprang först och han travade bakom mig, mysigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0