-Myser på

I helgen har jag och Marulk bara tagit det lugnt, red lite i halsringen i lördags, söndags fick han vila och idag var vi en stund i paddocken och bara myste. Känner att vi måste komma tillbaka tilldet här lite mer kravlösa för så fort man sätter upp små korta mål eller planering så kommer även frustrationen lättare när det inte går som man tänkt och då blir jag så arg på mig själv för Marulk försöker alltid sitt bästa!

Lät honom springa några varv i båda varven med mkt inkallningar och mys emellan. När vi skulle gå ut därifrån så stod han kva ri mitten medan jag öppnade grinden så jag tog grimman från stolpen och gick iväg en bit och kallade på honom. När han kom fram till grinden så var det som att han stannade upp och tänkte: ska jag gå ut själv? japp, sa jag och så kom han lugnt och stilla fram till mig med sänkt huvud så jag kunde sätta på honom grimman sista biten in i stallet.

Såja nu har ni fått lite uppdatering, ska även skriva ihop ett inlägg med delar av vad ja gjort i Gideå sista veckan också.


En bild från när Marulk var i paddocken för första gången, alltså dagen efter han kom borde det vara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0