-Mysiga snöö

Idag blev det en liten oplanerad ridtur, eller rida skulle jag men vistte inte riktigt vart vi skulle. Så jag började med att bara följa gångvägen ner och när den tog slut så tänke jag att vi lika gärna kunde fortsätta längs sundsvägen, så red bort mot Nyänget fast svängde av lite innan och tog skogen via Hamptjärn tillbaka. Red även in på den braiga galoppskogsvägen fram och tillbaka. Dock så var det mkt snötyngda träd som hängde över som vi fick krångla oss förbi. Fokuserade på att få honom att gå i en lugn och avslappnad trav så gått det gick.

När vi kommit ner för Hamptjärnsvägen så tänkte jag att vi kunde ju rida över lägdan tillbaka, problemet är att det är ganska hög plogkant för att komma ut på den nu. Så jag kollade om  han kunde tänka sig att gå över den, först var han lite tveksam men efter några försök så kravlade han sig igenom, duktig kille! Tänk vilken skillnad! för ngt halvår sedan skulle han börjat stressa upp sig själv och halvt skutta hemåt,haha!

Väl ute på lägdan så var det kanske snö upp till hans knän lite drygt, sådär lite lagom härligt och jobbigt. Började med att trava och föll sedan in i galopp sista halvan, åååh, måste vara ngt av det härligaste som finns att galoppera i snön! Kravlade oss sedan igenom nästa plogkant upp på gångvägen igen där vi startat turen och skrittade av sista biten på den.

Testade mitt nyaste schabrak idag för att kolla hur det såg ut på med sadeln, ganska snyggt tycker jag! Jag gillar passformen!

Kommentarer
Postat av: Mella

Tja! Du är denna veckas vinnare utav veckans blogg! Tycker du har måna intreaasnta inlägg! MAila ditt gästboks inlägg till mig, MVH Mella

2012-01-29 @ 10:37:55
URL: http://MirellaThelander.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0