-Ridhusinvigning bla.

Tar gårdagen och dagen i Gideå i samma inlägg.

Igår så galopperade jag Lusitano i snön igen. Han var ganska yr när jag skulle göra i ordning honom och när ja skulle sitta upp och tror ni inte att när jag fått honom att stå still och hoppat upp kommer på att jag inte öppnat grinden från ridbanan ut till lägdan??! jo så då var det bara att hoppa av igen men denna gång stod han stilla på en gång, duktig kille! Det lönar sig att bara lugnt backa tillbaka och inte bli arg eller frustrerad. Ibland kan man ju dock inte undgå att bli lite frustrerad, man får öva sig!
Han tycker nog det är mkt att titta på, både hålla koll på flocken och allt annat där nere eftersom han står uppe på gården lite mer avskiljt tillsammans med hingsten.

På kvällen så red jag Djuti på andra lektionen då jag inte hann med honom på dagen innan det blev mörkt. Vi tränade på halter och han är en väldigt känslig och lyhörd häst! Travade och galopperade lite på lägdan utanför i slutet av lektionen dit lyset räckte.

Idag så invigde vi ridhuset! Jag red Gejscha, Carina Tuscha och Lillemor Tamara. Igår så gick jag och Carina dit med Tuscha, Tjagatai, Ivanna och Kalinka också men gick då bara runt med dom lite. Men idag red vi som sagt och hästarna är så duktiga och funderade inte ens på att tveka att gå in i ridhuset utan de bara traskade på och inga konstigheter där inne heller. Nu väntar vi bara på att få in det riktiga underlaget, nu är det grus, vilket funkar för skritt och lite trav.

Innan så städade vi ut och flyttade på alla grejjer som var kvar där inne och spikade upp bokstäverna!


Tatjaana-rumpa(ser ni föresten vad fölet gnagt på hennes svans?!) Poker-rumpa, Tamara och Djuti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0