-Tömkörning

For direkt till Marulk efter Gideå. Det började med att jag blev irriterad eller nästan arg över att dom gått med täcke hela dagen! Täcke när det är 0gradigt och sol!! Nej usch, och dessutom hade "dom" tagit på honom regntäcke coh det blir ju bara värre eftersom det naturliga värmeskyddet försvinner i och med att pälsen plattas till och inte har möjlighet att resa sig som den gör när det är kallt ute.

Iallafall så tog jag Marulk till paddocken och tömkörde honom. Han har blivit så himla duktig och bär sig själv hela tiden i traven. Halterna fick vi träna lite på dock. Han till och med föll in i galopp när jag bad honom svänga in mot mitten, även om jag inte bad om det då så fick han mkt beröm!

Tog sedan av tränset och löslongerade honom en stund. Inte ngt så jätteseriöst utan mest för att han skulle få springa lite men tränade på nedåtsök och lite sådär.

här är en film från mobilen från oktober som jag glömt bort. Dock så har han ju utvecklats mkt sedan dess och höjer ryggen bättre och är inte lika framtung och går stadigare! Sedan förstår jag att ni diggar mitt klädval;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0