-Banhoppning

Blev precis som jag ville, hoppade bana på uteplan på lektionen. Tog med Acean, kom ganska tidigt så red runt lite på Björkbanan innan.

Hon kändes fin i uppvärmningen, drar dock ihop halsen lite för mkt men när hon väl släpper ut halsen och näsan så kändes det toppen.
I galoppen kändes hon underbar, framförallt höger och fick beröm av Camilla att hon hade väldigt fin galopp. Vi red sluta i trav på volt också.

Hoppade fram i trav på ett räcke med en bom på marken före, gick bra.
Banan kändes riktigt bra och fick ett bra flyt och inga vägringar. Fick bra tips, att vara väldigt lätt i handen, för även om hon blir stark så är hon ju väldigt känslig. Då blir hon väldigt modig och man får fram det hjärtat hon verkligen har som Camilla sa.

Vi hade två svängar som gick alldeles utanför pulvermangraven och där var det ju väldigt läskigt så där tappade vi det där flytet varje gång, hehe.

Fick fint beröm efteråt som ja blev väldigt glad av. Bla. att jag sa att det är det som jag gjort fel förut att jag bromsat för mkt och då har båda blivit lite osäkra, men att jag idag "red jävulst bra". Så kul att höra^^




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0