-Veckan som var

Hehe har inte bloggat på en vecka märker ja nu..

Söndag: Red ut med Anki och Yvonne till Bäckaskogen på kvällskvisten. Mysig tur och Marulk var jättefin när jag "jobbade" honom emellanåt. Tog någon busgalopp också och klättrade en gång i sandbacken.

Måndag: Min kompis Jessica fick låna Ace och vi red en kvällstur upp till Hamptjärn och runt där och avslutade med att plaska och mysa i vattnet:)

Tisdag: Jobbade Marulk i paddocken både med repet och löst. Skickade honom mellan fyra koner som stod i en fyrkant, olika vägar varje gång, ibland utanför konerna ibland innanför och styrde honom mkt med mitt fokus.
Löslongerade honom sedan över ett hinder och han hoppade riktigt fint i galoppen faktiskt, åh vad jag längtar till nya ridbanan så man kan löshoppa ordentligt:)
I slutet så började jag springa framför honom och då travade han så sött efter mig, myshästen.

Onsdag: Idag så red jag Ace på lägdan utanför hagen. Hon var jättefin och hade en härlig känsla. Vi tränade på galoppombyten, super från vänster till höger och mkt svårare tvärtom. Där fick jag oftast göra ett enkelt byte men sista gången bytte hon, om än inte exakt på rätt ställe så då gav jag mig där.
Raceade uppför lägdan också:)

Torsdag: Red med Emma/Tornetta och Jessica som fick låna Björn. Vi red bort mot Gene Fornby och Bäckaskogen. Skritt, trav och galopp. Riktigt mysigt.

bild från måndagen:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0