-Hoppning Ace

Tog med Ace på ridlektion i torsdags. Det gick inte speciellt bra. Jag red inte mitt bästa precis och Ace var nästan lite småloj i uppvärmningen och lyssnade inte riktigt för skänkeln. I vänster varv när vi red på en av volterna så var hon riktigt fin och aslappnad men i höger varv så förböjer hon sig lite och jag låser mig i innerhanden istället för att vara mjuk där och ha stöd på ytter. Men när vi fick kolla på bogen där så gick det fint.

Vi hoppade en bana både på raka och böjda linjer. Vi fick ngt stopp på några hinder pga. att vi kom fel. Hon satte sig inte och jobbade inte riktigt med bakdelen så blev ingen riktig spänst utan hon la sig mest på i tygeln. Menmen så kan det gå ibland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0