-ca. 500 olika saker

Oj, nu var det längesedan jag skrev! Men jag har inte varit på humör för det och det har inte gått så speciellt bra med Marulk heller de senaste dagarna. Eller han har verkligen varit superduktig och jobbat på underbart bra men jag har bara varit irriterad och frustrerad för att jag inte kan inverka typ alls bra i framförallt högervarvet för att jag sitter som en ko och det är inte rättvist mot honom när det blir så.
I förrgår när jag red på planen bkaom halndelsträdgården så hoppade jag av och gick tillbaka efter en stund för jag blev så irriterad på mig själv. Efter tävlingen på söndag ska vi ta en liten ridpaus och göra sådant vi tycker är riktigt kul, sådant som är vi, det behövs!

I måndags så tömkörde jag honom lite ur 3 zonen, vilket får mig att tänka på att jag glömt lägga ut serien med hästens zoner, löslongering och faser?! Det får jag göra, har det ju tom. skrivet och klart mestadels!
Han var iaf riktigt duktig och lättade i munnen,trampade under sig. Har fortfarande inte riktigt kommit fram till vad för bett jag ska ha honom, han trivs inte helt med nått av alla 6 bett jag har. Funderar på att skaffa ett stångbett och se hur han reagerar på det. Allra bäst går han ju på hackamore men kan ibland bli lite svårt när vi rider dressyr då han ofta blir ganska busig emellanåt.
Hoppade upp och red ltie barbacka efter det . Riktigt fin i traven i slutet.

uppvärmningspromenad på Källströmsvägen innan tömkörning(har ni sett hans fina snoddar?)

I onsdagsmorgon var jag, Wilma och Marulk på en mysig promenad upp till Hamptjärn och tillbaka. Sol och plusgrader. Vi mötte många glada pensionärer som ville gosa med Marulk, roligare än när folk blänger på en;)


Och idag red jag och Mimmi på upptäcksfärd upp mot Geneskolan för att förhoppningsvis hitta en lämplig parkering eller liknande att kunna rida igenom programmet på. Vi hittade en alldeles bredvid skolan som var jättebra underlag på dock aningens för smal för min och Marulks galopp men han kämpade på bra. Traven var han stundtals jättefin i men jag tror vi båda var lite okoncentrerade idag så ibland kändes det som vi bara fladdrade runt.

Idag har jag även varit och ridit Bogard på ridskolan. Tror han har stått sedan i fredags då jag sist red honom och i måndags fick han vaccin så skulle ta det lite lugnt. Ponnyn ville inte riktigt det men han var faktiskt inte lika piggelin som förra veckan även om han glömmer bort vad broms är ibland;) Det är för att han tycker det blir lite jobbigt ibland men han är en riktgt fin och söt ponny och han gick riktigt bra idag.
Ska försöka ta en liten bild på honom imorgon föresten, glömmer alltid bort det!

Imorgonkväll och på lördagmorgon ska jag och Marulk vara med på dressyrkurs för Johanna på ridskolan också som tack för att jag hjälper till i NHgruppen, det blir nog bra träning inför söndagen, eller så är vi hel-lessa;)

Just det, Agnes kaninkompis dog igårnatt:( den var hängig kvällarna innan och sedan på morgonen när Helene(hennes kanin) var där så levde hon inte och Agnes låg och tryckte bredvid henne, stackarn.


Har inhandlat ett nytt schabrak också på Granngården eftersom jag inte hade ngt vitt, en anledning att köpa ett till;) visst var det ganska snyggt? Stilrent men ändå inte helvitt och tråkigt. Kanten är marinblå. Jag gillar Hansbos grejjer, bra kvalité och passform. Kan dock bara uttala mig om täcken och schabrak.


Tror jag har fått med allt nu;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0