-Bogard & Ace

I måndags så hände inget speciellt utan Marulk fick vila helt efter helgen och han vilade även igår, pussade bara lite på honom när jag tagit in dom för han såg lite ledsen ut, haha^^

Jag red istället för Mimmi på lektion igår så halv 5 red jag dit med Bus-Johan som handhäst eftersom Lina skulle komma direkt till ridkskolan(dom rider i samma grupp). Det gick faktiskt riktigt bra och båda skötte sig. Johan med sina korta ben fick dock trava ikapp typ hela tiden;)

Anledningen att jag red dit så tidigt var för att jag skulle rida Bogard på lektion kl 18 så ställde in Ace och BJ i boxar medans. Vi red mkt voltarbete och det var ganska passande arbete för lille grå. Han fick några ryck när han itne riktigt vet vart han ska ta vägen och börjar springa istället, kändes som jag höll på köra in i den andra någon gång där, oopsi.
Men annars var han verkligen superfin och han är riktigt rolig att rida, är dock lite tveksam om han kommer kunna bli en nybörjarponny, men inget är ju omöjligt:)

Sedan red jag då Ace. Hon var riktigt trevlig, längesedan det gick så bra med henne. Hon var mjuk och stafig i traven och kunde länga ut steget lite när jag bad om det. Vi red på 8-volt över hela ridbanan och skänkelvikning när man var påväg ut mot väggen. Hon var lite stel i skänkelvikningen men fick till någon bra iaf. I sista steget skänkelvikning skulle vi sedan fatta galopp och galoppera halva volten ungefär, det var inga problem och hon hade en lugn och fin galopp.


sommaren 2010. Hihi vad tjock om magen hon var där^^


Kommentarer
Postat av: Anki

Hallå där! Inte säga tjockis till min Donna , haha

2012-03-24 @ 00:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0