-Härliga vår

Igår hade jag och Marulk ett mysigt träningspass. Det har blivit mindre snö i paddocken nu även om det är en hel del kvar. Löslongerade honom en stund med fokus på at få honom att gå kvar på spåret och inte gena och han var superduktig. På ena kortsidan vill han gärna falla in i galopp så innan han kom dit så bromsade jag upp honom med kroppsspråket ner till skritt och så fick han skritta den delen och sedna in i trav igen. Funkade riktigt bra! Han favorit är ju förstås när jag kallar in honom och han sänker huvudet och vill mysa^^
Både han och jag har nog saknat detta nu under vintern!

Sedan tricktränade jag honom en stund. Han har blivit grym i spanska skritten och lyfter benen riktigt högt och med bra energi men det är fortfarande lite koordination kvar innan vi får ihop det:)

Vi tränade även vidare på bugan, det var ett tag sedan. Ska försöka göra det lite mer regelbundet nu. Han backade och gick ner riktigt långt och gjorde det lugnt och fint så nu är det inte långt kvar känns det som!

Ikväll tar jag ridskolehäst på lektionen då han har gått så mkt på senaste tiden. Han orkar ju fysiskt men ibland tycker jag det är bra med lite uppehåll i ridningen och göra annat någon vecka för det mentala. Iaf vad det gäller Marulk, jag märker så väl på honom när han verkligen vill göra saker eller när han gör det bara för min skull.
Finaste vännen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0