-MarulkMarulkMarulk

Marulk är så otrolig! Han är den mest ambitiösa och den med störst välvilja av alla hästar jag träffat. Han betyder så otroligt mycket för mig och jag kan honom utan och innan, blir nästan lite tårögd när jag sitter och skriver detta, här på MiROi, haha:)
Nu blev jag tvärsugen att fara till stallet helt plötsligt trots det trista vädret, typ storm och grått..

Iallafall så var vi på dressyrlektion på ÖOR igår och som ni kanske förstår så gick det riktigt bra! I uppvärmningen så red vi bla. lite på stora mittvolten. Först i trav och han var ritkigt fin i formen, ibland blir han lite långsam med bakbenen men när han kommer igång med dom så har han en fin takt och han var nästan inte alls hängig eller speciellt framtung idag! Vi jobbade med lite öppna där på volten också, han tycker det är lite jobbigt att böja sig men när jag gör rätt så gör han det också.
Vänstergaloppen var jättefin. I höger så blev han lite inåtlutad så fick ta mkt i yttertygeln och ställa lite utåt så han rätade upp sig och då gick det bättre!

Sedan gjorde vi denna övning. Brukar säga att mina paintbilder är fula men denna slår nog allt, vet inte ens om jag själv skulle förstå den om jag tittar tillbaka senare..
Men alltså öppna längs halva långsidan och sedan rakrikta och öka något fram till konerna, de röda och sedan om igen.

Han var iaf riktigt duktig när vi fick igenom böjningen ordentligt!

Avslutade sedan med lite ridning på mittvolten igen och högergaloppen gick bättre denna gång.
Camilla tyckte också det gått bra och tycker han är en väldigt ambitiös häst. "Jag diggar din häst, han har inte alltid exteriören för sig men lyssnar alltid på dig och vill göra rätt och är då riktigt fin" Kul att höra och jag diggar också Marulk, stenhårt;)

'



Anmälde oss föresten till klubbdressyren den 18:e igår också. LB:1, får se hur det går, hade nog helst ridit en LC då det inte är lika mkt galopp men det fanns inte. Men vi gör vårt bästa och sedan går det som det går:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0