-galopphästen

(Gjorde ett röstningsformulär på inlägget med bilderna här nedanför så det ska bli lättare, än sålänge är det en på varje, haha gjorde mitt val mkt lättare;))


Red barbacka i paddocken idag igen och i galoppen satt jag med ett leende på läpparna. Han tog den från samlad trav och lyssnade på själva galoppkommandot, tror han har börjat koppla skänkelhjälpen med vad han ska göra. Sedan kunde vi galoppera varv efter varv på en volt i samlad, rund och fin galopp. Tog alltid rätt galopp. Åh jag blir så glad att han har blivit såpass stark i galoppen och hur mkt han har utvecklats i den!

Efter galoppen blev han även jättefin i traven, önskar jag hade galopperat innan jag bara med travarbetet för där blev vi lite stretiga båda två. Men som sagt superfin och bar sig utan att bli hängig efter galopparbetet!

Han gjorde även jättefina avsaktningar från trav och satte under sig och inte bara längde på halsen och hänga på framdelen.


Klippte av manen idag lite ändå, och ja sandra det blir ju som en skarp kant men blev ganska hyffsat ändå och snart är den lika sliten igen så;)

Agnes(kaninen) fick komma ut och skutta i selen en stund också. Eller skutta, hon satt där jag satte ner henne och typ filosoferade, haha! Snart kan hon flytta hem till hagen igen:)


en bushäst

Kommentarer
Postat av: Alwa - Stallviggeby

sv, Kimblewick, kimblewick.. ÄLSKADE KIMBLEWICK! Utom tvekan det bästa bettet jag någonsin har använt. Mycket riktigt, Morgan går inte att rida på andra bett för han blir hård i munnen, stark och drar upp huvudet. Har kollat med veterinär twice och det har aldrig varit fel i munnen på honom. Med kimblewickbettet så är han lugn och stadig, suger tag och jobbar mycket fint och är alltid skummig efter en ridtur. Han är sjukt kontrollerbar och i hoppningen hoppar han mer mjukt, runt och kontrollerat och jag har verkligen all kontroll känns det som. Det är ju ett milt stångbett, och inte för skarpt vilket jag tycker är bra. Ett annat plus är att man själv kan välja "skarpheten" på det. Har rekommenderat kimblewick för många och alla har mer eller mindre älskat det, så det är verkligen värt att prova!! :D

2012-05-07 @ 19:25:34
URL: http://stallviggeby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0