-Programträning

Hann inte skriva något igår för efter vi ridit så for jag med familjen in till stan och fikade och efter det åkte Lina och jag ut till Burön över natten.

Mimmi och jag red ju som sagt ner till svedjeplanen för att rida igenom programmet. Har verkliigeen svårt för att sitta ner på studs-Marulk. Antingen så spänner jag rumpan eller benen eöer så slappnar jag av i rumpan men fladdrar då istället med skänkeln, haha ååh, irriterande!

Han var iallafall väldigt fin, sedan fungerar ju inte alla moment perfekt såklart. Svårast har han för galoppökningen på diagonalen där han bryter av lite för tidigt, tror han tycker det känns konstigt att galoppera i fel galopp mot "väggen". Även fattningarna är ju lite si och så men oftast riktigt bra ändå! Avsaktningarna från galoppen vill han gärna gå direkt ner i skritt eller halt istället för att fortsätta trava.

Kom just på mig själv med att ha suttit och rabblat upp massa mindre bra saker nu. Det ska man ju inte göra utan fokusera på det possitiva så jag får säga något som gick bra också.
Galoppen på volterna, halter och igångsättning till trav från halt, travökning och hans vilja som alltid:)

Nu ska jag snart bege mig till stallet för att möta upp Mimmi igen så vi kan göra hästisarna fina.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0