-Lektion

När ja kom fram till ÖOR idag så passade jag och Marulk på att gå in på stora planen ute där dressyrstaketet stod framme och träna lite vid det då vi ändå hade lite tid på oss. Farliga grejjer det där säger Marulk! Men när han fått nosa på det några gånger och stått stilla bredvid det så gick det riktigt bra sedan, men om man råkar skvätta grus på tunnorna, då gäller det att hoppa undan! Haha nemen det kändes bra att vi kunde träna lite på det så blir det förhoppningsvis inte lika spänt på söndag:)


Över till dressyrlektionen. Jag red honom faktiskt på hackamore idag, tror inte jag gjort det på lektion förut med honom inte dressyr iaf. Det funkade riktigt bra och fick en mkt "mjukare" känsla och inte det där stretiga som kan bli i vissa övningar.

Först var det lite skänkelvikning i skritt och han var så himla duktig och känslig. I traven så red vi in från första hörnet på långsidan skänkelvikning in mot X och sedan rakrikta och ökad trav eller galopp rakt fram mot väggen på kortsidan. Jag och Marulk red i ökad trav ut. Även här var han jättefin.
Galoppen på volterna fungerade också bra. Johanna som vi hade idag, tyckte det hade gått framåt sedan sist hon hade oss så det var kul att höra:)


Imorgon rider jag och Mimmi ner till svedjeplanen för att rida igenom dressyrprogrammet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0