-Sommarträning

18 grader i skuggan och kl är bara halv tio :D

Haha så himla skönt, blir nog en liten tur upp till Hamptjärn idag och svalka sig lite.

Igår så red jag honom i halsringen i paddocken. Tränade det vanliga, svänga, flytta bakdel, halt, tempo mm.
Sedan gjorde jag en övning att jag vände in på "långsidan"(paddocken är typ fyrkantig) över två bommar och innan vi kom ut till staketet på andra sidan så skulle jag göra halt rakt. Detta för att han ska vänta på mig och inte ta några förhastade slutsatser om vilket håll vi ska utan vänta på min signal. Från början så vinglade vi som en orm innan vi till slut stod still, för han blev så osäker på om han verkligen kunde gå rakt mot staketet utan att krocka, haha. Men de sista gångerna gick det riktigt fint.

Wilma var också med till stallet så efteråt följde hon med ut på lägdan och satt i gräset medan Marulk betade, skulle kunna sitta där hur länge som helst, så fridfullt och mysigt.
Haha just det, jag har en lite rolig film på Wilma och Agnes(kaninen) när dom är inne i samma box och Wilma vill inte alls umgås med Agnes trots hennes upprepade försök till kontakt.

Ikväll är det teori på ridskolan, jag dock far till Gideå för att lyssna på en föreläsning om barfotahästar och verkning:)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0