-sommar och bad

Ojoj, hejsan. Sedan i fredags har jag varit med kompisar ute i stugan i sommarvädret, supermysigt har vi haft!

Både i torsdags och fredags så red jag och Emma upp till Hamptjärn för att svalka hästarna lite. Marulk plaskade på och skvätte men Tornetta stod helst vid strandkanten och bara doppade framhovarna litegrann. På fredagen hade hon dock blivit lite modigare och då promenerade jag med Marulk också så jag kunde hjälpa henne lite så då vågade hon gå i med alla fötter. Hon verkade tycka det var ganska skönt för även hon började plaska.


Idag så var jag med Marulk en stund i paddocken, lite markarbete och lite trickträning. Han gick riktigt långt ner i bugan.

Tog hem kaninen idag så nu är hon ute i hagen och smaskar gräs, om en vecka ska jag hämta hem en liten bäbis till henne:)

Imorgon börjar jag jobba på Holmen skog, så nu är det slut på "vilan";)


det var iskallt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0