-Hej o Hå

Hej! tänkte bara säga att jag lever!
Har haft väldigt mycket att göra efter ja kom hem från vandringen i fredags, sen har man ju varit ganska trött också. Maja, en klasskompis har bott hos mig i helgen också eftersom hennes hyresvärd behövde lägenheten. Vi har slappat, ätit gott och pluggat. Man har verkligen saknat riktig mat, dusch och soffa, vi kom fram till att sallad var väldigt gott!
 
Höstmarknad har det också varit här i Åre i helgen, den var mysig! Vi köpte varsinn tränings/funktionströja upp på Totts outdoorutförsäljning och jag köpte ett par ordentliga vintehandskar, tumvantar i läder, Hestra.
 
Hade insläpp i helgen också så Maja följde med och hjälpte till, hon har haft häst förut. Hah kommer fram eftersom att många av tjejerna i klassen har haft häst eller ridit;)
Lössläpper hästarna in på ridbanan och sedan en och en in i stallet.
 
I måndags så utvärderade vi vandringen mm. och idag har vi varit i Undersåker och riggat inför utedagen med skolungarna imorgon:)
 
Marulk och jag tog en uteritt idag på förmiddagen(tog inte lång tid i undersåker) och vet ni, en av stona på lösdriften har fått en hovböld och råkar dra på sig skador lite då och då. Så Marulk ska få byta och stå på lösdriften istället, nice! Blir både billigare och inga helger,fodringar osv. Marulk tror jag kommer trivas mkt bättre också på lösdrift då han tydligen alltid blir jättepigg o glad på morgonen vid utsläppet och inte brukar han va sugen på o komma in heller;) Vi ska prova några dagar och se hur det fungerar!
Det var ju lösdrift jag ville ha först men hon ville bara ha ston där men detta kommer nog funka, Marulk är ju ändå en liten enstöring så,hah.
 
Idag har jag även varit hundvakt åt Zonda, hunden där vars ägare Wilma var hos under fjällturen. Hör och häpna men dom lekte faktiskt lite med varandra idag! och jag menar, Wilma leker aldrig med andra hundar, blev lite glad jag:)
 
Nu ska jag sluta babbla, kommer upp ett inlägg med bilder från fjältturen snart också:)
 
älskar att man kan lägga upp bilder från instagram direkt här från blogg.se:)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mamsen

Vilken söt kompis Wilma har fått! Kram

2012-10-04 @ 09:53:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0