-Hoppning

Hoppade faktiskt med Marulk idag. Ina skulle löshoppa sina hästar så jag körde den serien, 5 studs. Inte högt alls men bra för honom att bara bli säkrare, känna in avstånd och bli mer kvick i fötterna. Han var väldigt busig idag och gjorde några rodeoskutt.
Han hade mycket energi, och då kan han vara svår att fånga upp och komma åt, i dressyrdelen alltså. För även om han var pigg så har han ju inte bästa kondisen så han tyckte det var jobbigt också;)
 
Det var ett bra pass och kul att få hoppa lite. Dock är jag inte riktigt nöjd med min sadel ändå, hamnar för mkt i framvikt när jag rider och skänkeln hamnar för långt fram så jag kommer inte åt honom. Men som tur är kommer sadelprovaren imorgon så förhoppningsvis får jag lite mer klarhet i hur ja ska leta!
Sedan gör det ju inte saken bättre att jag sitter snett som en korv, ska ringa till napratpaten imorgon tror jag, men känns inte som det kommer hjälpa, bajsarne! Inte kul att rida längre när man bara irriterar sig på det hela tiden och det tar all fokus.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0