-Lite Sällskap

Var till en början en ganska långtråkig söndag eftersom bussen till stallet inte gick förän 15, men jag läste lite om vadning inför teorin imorgon iaf.
 
Sofie, en klasskompis ville hänga med till stallet idag så vi möttes där. Hon red när hon var mindre och tyckte det var mysigt att få vara i stallet igen.
Jag red Marulk i sadeln och hacket idag. Ina(hon som har gården) hade precis kört lite galoppbommar så jag gjorde det jag med. 4 st upphöjda på diagonalen. Skrittade först bara över dom några gånger eftersom bommar faktiskt kan hoppa upp och bita små hästar emellanåt;)
 
När vi kom i galopp över dom sedan så var han så himla duktig, ingen tvekan alls. Lite svårt med avståndet fram till första bommen ibland men vi fick riktigt godkänt flyt över flera gånger. Blivande hopphästen det där, hah:)
 
Idag har det föresten varit riktigt bra väder. Soligt om än lite disigt och alldeles spegelblankt på vattnet, lite regn också såklart men det verkar ju vara ett måste här;)
 
Vet inte om jag nämde det förut men det har kommit snö uppe på skutan nu och även på fjället mittemot min lägenhet på andra sidan vattnet, det sistnämda smälte dock bort igår eller ngt för nu är det då inte kvar. Mysigt att gå nere i byn och se snö på fjälltoppar runt omkring:)
 

Detta är dock fotat från busshållplatsen nedanför stallet
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Rebecca Törnkvist

Riktigt fin blogg! :)

Kolla gärna in min :)
/ Rebecca - segerheden.blogg.se

2012-09-10 @ 15:36:48
URL: http://segerheden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0