-Höjdarpass

Helt jäkla underbart pass idag med Marulk, tycker jag typ jämt säger att han är duktig, men idag lite extra!
Till att börja med kan jag inte förstå hur duktig han har blivit på galoppfattningar, han tar galoppen på en gång när jag ger skänkeln och inte bara för att man driver på, han förstår verkligen. Stadig är den också.
 
Jag la fram två bommar med 17m emellan, 4 galoppsprång. Vissa gånger kom vi lite fel och han bröt av mellan dom men när vi kom rätt så höll han galoppen med rätt antal språng mellan, han tycker det är väligt jobbigt att galoppera på rakt spår så hur duktig var han inte där då. Han kunde även trava jämt och fint över dom utan att skutta över, ett stort steg bara det då han tycker bommarna är lite småläskiga.
 
Hade ställt fram ett litet sockerbitshinder också som vi galopperade över, ibland direkt efter bommarna och ibland på volt. Han hoppade himla fint utan kråksprång och även de gångerna vi kom lite fel så gjorde han allt och hoppade ändå. Vilken stjärna han är bebisen, som fyller tvåsiffrigt snart appropå ingenting. Herregud vad tiden går, han var ju 7 nyss?!
 
 
Här är han, nöjd och glad efter passet. Han kändes väldigt glad och framåt idag också med mkt driv, han brukar tycka det är lite tråkigt på banan annars och bli lite loj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0