-Det kunde vart värre

Igår när ja kom till stallet så möttes jag av en förtvivlad Karro då hennes nyanlände häst Josefine troligen slitit av gaffelbandet, så hjälpte till att lasta och iväg till Östersund ATG åkte dom. Jag tänkte att det finns ju faktiskt värre skador än ett låst kors och en tappsko. Vi har inte mkt tur just nu i stallet, 1 av 7 hästar är ridbar för tillfället varav en är dock unghäst. Känns som en bra statistik..
Idag fick jag dock veta att det troligen bara var lymfangit eller hovböld, så det känns jäkligt skönt att det inte var värre. Avsliten sena är ju rehab på typ 1,5 år.
 
Jag tömkörde Marulk på banan igår. Han verkade tycka det var kul att få jobba lite igen, känns som han har varit väldigt uttråkad och inte tyckt jag varit så spännande sista tiden. Han var riktigt fin och avslappnad och jobbade på i en fin form tom. Duktig häst!
 
Vi har fått schemat för våra funktionärsjobb i Sandhamn nu också, är så taggad! Vår grupp ska ha ansvar för start och mål. Starten i Sandhamn och mål på Utö. Fixa starten sedan åka räserbåt till Utö och ställa upp målet.

Att göra vid starten.

-Sätta upp startbanderoll

- Ställa upp staket

- Sätta banderoller på staketen

- Sätta upp beachflaggor

- Starten ska vara klar på söndagen den 1/9 innan deltagarna kommer ca kl 15:00.

- Kolla av starten på måndag morgon så allt är iordning.

- När starten sedan gått plocka ihop allting och åk till Utö.

- Sätta upp tidtagnings system på anvisad plats

www.otillo.se

 

wiiiie! Vi hörs till veckan när vi är tillbaka. Har ju föresten inte lagt upp bilder från våra exkursioner men det är för att vi har såå segt internet såhär i slutet av månaden..

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0