-Norge

Heeeej! Har nu landat hemma efter tre veckor ute i fält med klassen. Det har varit underbara veckor, nu senast norska kusten utanför Flatanger. Älskar verkligen fjällen, känner det mer mer ju mer jag är där. Det är så bekymmersfritt och man lever verkligen i nuet när man är ute flera dagar sådär, utan telefon och internet. Man kan sitta hur länge som helst, tyst och bara titta ut över en fin vy.
 
Vi har paddlat, vandrat upp på berg, tentat av fåglar. Allt detta i sol, regn, blåst och alla andra väder däremellan. Norge i ett nötskal antar jag.
Upplevt tidvattnet har vi också gjort, väldigt opraktiskt måste jag säga! Flyter dock upp många fina saker att plocka och samla på, tex. snäckor, sjöborrar, maneter, sjöstjärnor och krabbor.
 
Vi besökte ett nunnekloster sista dagen och var med på deras gudstjänst eller vad det kallas, det var...speciellt. Jag saknar dessa veckor redan, kommer lägga upp bilder under dagarna både från Höga Kusten och norska kusten.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0