-Renarna o vi

Igårmorse var jag helt själv på gymet förutom mot slutet då det var en till, riktigt skönt. Åkte direkt till Tegefjäll efteråt där jag mötte upp Maria, Klara och Frida för lite brädåkning, så roligt att åka när alla är på samma nivå, bara Maria som åkt längre. Blev en riktig toppendag med sol och några minusgrader. Vi grillade till lunch också, vårkänslor!
 
Klara och jag åkte till stallet sedan, var dock ganska slappa så vi gjorde inte så mkt heh.
Tilda sov hos mig, vi gjorde supergod pizza, verkligen helt awesomegod. Såg lite på melodifestivalen, åt glass/grädde/banan/chokladsås och såg sedan på en dålig film, Prometheus, inget tips;) eller så var det för att vi halvsov lite här och där..
 
På morgonen gjorde vi dunderfrukost med bananpannkakor och allt möjligt. Vi åkte bort till Duved där vi mötte upp Viktor. Vi var lite sega så han hade fått vänta ett bra tag..och när vi kommer fram så märker jag att ja glömt mina stighudar(de man sätter under skidan när man går uppför) så det var bara att åka hem och hämta dom.
 
Vi åkte upp linbanan och gick därifrån. Var ingen toppensikt idag eftersom ddet snöade men vi hade trevligt ändå och hittade några fina svängar. Det var vi och renarna som var ute på fjället idag, dom råmade och hade sig. Tyvärr så fick Matilda ett felskär efter ett drop så hon vred till knät och det hoppade troligen ur led och tillbaka igen och vi misstänker att korsbnadet kan ha blivit lite uttänjt, så det blev en försiktig färd tillbaka.
 
Vi åkte hem till mig sedan och åt lite överbliven pannkaka och pizza, nomnom.
 
 
Red Marulk på banan idag, mkt skrittarbete. Jättefin var han verkligen, så tråkigt att ja snart åker iväg på praktik när vi kommit igång så bra. Var egentligen tänkt att Tilda skulle rida Isa idag men det blev ju inte riktigt så med tanke på knät, får se hur det är imorgon.
 
dagens sikt
gårdagens bilder
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0