-snart proffs

Första hjälpen dag 2 idag. Idag har vi jobbat mkt praktiskt,även utomhus. Vi jobbade i grupper och fick olika senarion varje gång och en bår med spännband, qvik splint, förband och filtar. En i gruppen var markör, alltså skadad och vi andra fick inte veta hur. En annan var försteman, den som kommer först till platsen och tar reda på vad som hänt och kollar igenom osv. och kallade sedan på resten av gruppen.
När jag fick mitt senario så fick jag såklart medvetslös och det var Lisa som var första man, så det blev lite flashbacks från innan jul;) Det var ju Lisa som pratade mest med mig när det hände på riktigt, det lilla jag hörde. 
 
Det vi har lärt oss idag är att fixera när man misstänker rygg och nackskada. Armar, nyckelben och stukningar. En väldigt lärorik dag alla borde gå en sån här kurs! J*ävligt bra o kunna!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0