-Underbara praktik

Har varit en jättehärlig dag idag. Efter morgonsysslorna longerade vi unghästarna precis som igår och förrgår, framsteg för var dag! En av Nokotahästarna har ju varit vildhäst förut så hon ville inte bli infångad till att börja med, det tyckte dock jag bara var roligt att få jobba lite med henne. Tog inte alls lång tid innan hon stannade och lät mig komma fram. Efter longeringen följde hon efter mig och kom fram och undrade vad jag gjorde, roligt då hon annars brukar hålla avstånd:)
 
På em. så red jag och den andra praktikanten Emelie ut på en härlig uteritt med Brennir och Neala(Njela), vi utforskade lite nya stigar och tog en snögalopp på lägdan i slutet, härligt. Brennir är så himla trevlig att rida, vill ha honom haha!
 
Igår red vi ut en liten sväng också, Sussies döttrar var också med. Jag red Affe, en fyraåring som mest bara är insutten och "åkt med på". Han var jätteduktig och galopperade fint och allting.
 
Blev bjudna på lunch på Wången av Sussie också, nomnom och imorgon vankas tårta eftersom Sussie ramlade av igår. Var riktigt obehagligt då hästen snubblade i kurva i galopp och gick ner på knä och hon hmande under hästen och nästa hoppade över henne. Som tur var gick det bra, bara lite mörbultad.
 
Strax ska ja hänga på till Wången igen o titta på Linns hoppträning
 
Några bilder från idag!
Emelie och Neala
Jag o Brennir
så härligt när det börjar tina på vägarna!
I Alsen är vi trädkramare!

Kommentarer
Postat av: mamsen

Ser härligt ut!

2013-03-22 @ 08:04:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0