-Vill tränaaa

Igår så hade vi 4 gäster här och red, blev en härlig tur i finvädret som har hållt i sig i flera veckor nu. Kauri blev lite busig och sparkade bakut i en av galopperna så tjejen hamnade framför sadeln och galopperade så ett tag innan vi jag fick stopp som var framför, hah, duktig var hon iaf som höll sig kvar speciellt eftersom hon inte ridit så mkt.
 
På kvällen red jag Marulk på banan, han är inte alls halt nu, himla skönt! Tog det lugnt med mkt skrittarbete med fokus på att få en stor skritt med bakbensaktivitet. Några varv trav på spåret också, han kändes himla stor motför islänningarna;) Och åh va jag vill komma igång o träna igen, blir så sugen när jag är på Wången och tittar, ska dit idag med och titta när Linn har dressyrträning.
Detta möttes jag av när ja kom till stallet;)
 
Idag har vi tränat unghästarna i longering, gick riktigt bra! En som inte var så villig att gå framåt och en som svängde in hela tiden men i slutet gick alla 4 fint, fortsättning imorgon.
På eftermiddagen satt vi inne i huset och fikade bullar och såg på nån hästfilm om massage och muskulatur, nomnom(bullarna alltså)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0