-Dagarna

Nu är vi hemkomna efter 6 dagar i Göteborg. Har varit en underbar liten resa med Horseshow, vänner och shopping. Jag berättar mer om det när jag laddar upp bilderna:)
 
Vi kom hem 2 på natten i onsdags iallafall och skulle upp tidigt till skolan. Vi var 4 trötta som var ute mellan 9-17 och kollade på fornlämningar..det kommer nog lite blder från dagen där med.
 
Jag och Tilda åkte direkt till stallet, hon har hand om Balans till på måndag. Vi skrittade ut en sväng i blåsvädret på pigga och glada hästar. På tillbakavägen bytte vi hästar med varandra, tildas korsband är ju av så var inte så skönt när Balans taktade. Han var rolig att rida, när han väl förstod att han inte kunde trava hem och jag hittade knapparna gick han lugnt och fint.
 
Idag åkte vi till skolan kl.9 för att inse att ingen lärare var där men alla i klassen för en gångs skull..så några åkte till Tännforsen på egen liten lektion medan jag och Tilda åkte till stallet. Maria följde också med och tittade på när vi red på banan. Jag red barbacka och Marulk var ganska crazy, gick mer uppåt än framåt i galoppen emellanåt, han var lite lat idag. Efteråt så satte vi oss i skogen alla tre och fikade upp vårt fika som var tänkt till skolan, mysigt!
 
 
Jag och tilda åkte hem och vände, hon har föresten flyttat in här nu. Sedan gick vi till bageriet och pluggade, vi hade två uppgifter som skulle vara inne idag som vi inte ens börjat med..men klart hann vi iaf!
 
 
Marulk är ju föresten barfota bak nu om jag inte sagt det, det verkar funka toppen, fina hovar och ömmar ingenting alls, inte ens på stenar:)
 
jag ser ut som en tönt och Matilda & Balans sover:)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0