-mot Wången!

Nu är det spikat! Jag och Marulk åker på hoppträning för Jarle Grönhaug på Wången lördag och söndag, lite spännande är det allt! Får ställa honom i en box över natten på gården där jag hade min praktik i vintras också, de bor inte långt ifrån wången så det blir perfekt!
 
Idag har vi konditionstränat, han är ju inte i sin bästa form just nu efter den ofrivilliga vilan men vi får ta det för vad det är:) Vi har en lång grusväg som slingrar sig både uppför och nerför i några km som är perfekt för det. Körde två vändor i trav och galopp och han var verkligen fin och jobbade på med rumpa och rygg. Fick upp flåset fick han också. Han precis tillbaka till stallet innan det blev mörkt.
 
Jag fick prova rida Inas häst Mona idag också, hon red på banan när ja kom till stallet så hon undrade om jag ville prova. Mona är en häst med sjukt steg, jättemaffigt verkligen. Klarar lätt att trava på stället. Hon är ganska klurig att rida och hitta knapparna på, unghäst är hon också. De första varven kände jag mig som en nybörjare som for runt men hittade känslan och mot slutet gick det riktigt bra. Jag ska börja rida henne emellanåt då hon vill ha någon annan som rider ibland, kanske just för att det är nyttigt för en yngre häst.
 
 
För att skriva ngt icke hästigt så var jag, Maja, Tilda och Malin till Undersåker ikväll och klättrade och gick slackline, eller för min del blev det bara slackline. Riktigt roligt det där, men svårt! Man går alltså på en lina, ser typ ut som ett spännband kan man säga. De som är grymma studsar och gör trick på linan, snart kanske;)
 
 
 
Mona förra vintern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0