-En galning och en klocka

Red både Marulk och Balans idag igen.
 
Marulk red jag ut med och han var spänd som en fiolsträng hela turen. Allt var farligt och han gick och småbajsade hela vägen. En gång blev han så rädd för ngt(kanske en postlåda?) att han  hoppade i sidled och landade på andra sidan diket på en äng, och när han stod där var det som att han tittade sig runt om och tänkte, oj vad hände? haha det var ungefär min tanke också..
 
Han  var som ett övertaggat fullblod som inte vet vart den ska he sig om den måste stå still. Han vill helst trava hela tiden, och helst som en ostkrok för längs vägkanterna finns det ju livsfarliga saker, såsom stenar och hus.
 
Men jag var och är bara glad, han är ju frisk och har bara lite energi att göra av med!
 
 
 
Balans fick sig ett pass på banan, och jag kan säga att idag lossnade det verkligen. Han leker lite motsträvig i början men när man väl kommer åt honom går han som en klocka! red lite volter, serpentiner och galoppfattningar och efter en stund behövde jag knappt ta i honom, han rullade på i en fin avslappnad form. Tog några skutt över hindret som fortfarande står framme, två galoppbommar och sedan ett kryss. Rullade på några gånger och är stolt över både honom och mig faktiskt. Vi kom med bra avstånd till första bommen varje gång och fick ett bra flyt!:)
 
hade inte riktigt tid att ta en bild på dagens uteritt så får bli en gammal;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0